RosenFalk

Biltur

Publicerad 2021-09-19 12:37:00 i Allmänt,

Med bilen tar jag mig till ställen som jag inte besökt på ett tag, speciellt iom att jag varit föräldraledig. Det gula huset öst på stan är rivet sedan ett tag tillbaks och nya hus är byggda på tomten(25 maj). Ett påbörjat husprojekt på grubbe/grisbacka är fortfarande inte klart trots att det har börjat vara några år sedan grunden fixades(25 maj). Det vackra sekelskifteshuset på teg har fått en ny ägare och det flyttades till Degernäs. På plats där huset stått ska det byggas nytt(26 maj). En tur till Sikeå hamn för att kolla in huset som var så fallfärdigt att dom fått order om att riva det(30 maj). Lite nu och då kollar jag till husen på grubbe som ska rivas, men där är det oförändrat.
 
Bygglov beviljades i november 2016 för uppförandet av 4 ägarlägenheter. Status: Startbesked gavs i mars 2017 för att påbörja byggnationerna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela