RosenFalk

Brände nr4

Publicerad 2010-08-20 18:59:11 i Allmänt,

Det här huset är riktigt intressant. Det ligger efter samma väg som hus nr3, och har utsikt över flera åkrar med skogen bakom huset. Jag skulle tro att det är byggt på 30 talet, då huset har innerdörrar som är likadana som på vårat hus(1929). Redan då mina föräldrar flyttade till Brände -86 fick dom höra den senaste historien om huset. Det var nämligen så att kvinnan i huset hade hängt sig i trappen, medans pappan och barn(en) i familjen hade varit borta(mer info om detta sökes). Sen dess har huset stått tomt. Men dörren har sedan länge varit öppen för nyfikna. Under mellanstadiet var första gången jag var in dit med en killbekant. Jag minns väl att jag hittade ett recept på franska bullar(matbröd) som jag tog med mig hem och skrev av innan jag lämnade tillbaka det.
Nästa gång jag besökte huset och dess trapp var i och med en fotning med min förra pojkvänn nån gång under sommaren 2005. Även om trappen redan då var ganska förfallen så kunde man gå upp på den om man höll till vänster. "Sommarbostad. Tidigare ägare: Emma Westervall, sedan Jenny och Olle Jonsson. Brände 13:7".


Fotot från sommaren 2005.
------------------------------------------------------------------------------------------
Nya foton:
































Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela