RosenFalk

Gumboda nr1

Publicerad 2010-08-18 14:45:50 i Allmänt,

Den här gården är väl synlig från E4, just efter korsningen som tar en till Robertsfors. Det vita huset skulle jag gissa är byggt på 20-talet, via fönstrens utformning.




Men efter en närmare titt så ser jag att grunden har sjunkit...


Huset i sig är ju lite charmigt...


...med söta detaljer.


Men grundens tillstånd gör sig påmint igen. Det är nog färdigt för graven för din del.


Extra byggnaden....




Ett sött litet fönster.


En dörr gick att öppna då den bara var igenhaspad. Där uppe ligger det en spinnrock...


Lite skräp och pråte...och en mumifierad råtta. Men den bilden håller jag för mig själv.
Jag lämnar gården och går mot nästa hus jag såg på håll då jag gick längst grusvägen till detta hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela