RosenFalk

Huset vid E4, Bygdeå

Publicerad 2010-07-24 15:30:43 i Allmänt,

Så många gånger som jag paserat detta hus under min tid i gymnasiet med bussen. Jag har velat besöka och fota huset under flera år, och i mitt minne var huset grått. Men när jag den 28 november 2009 besökte det, så var det målat i röd faluröd färg. Kanske nått som ägaren gjort på senare år.

Fönstren är igenspikade för att hålla ute nyfikna gäster, men dörren är på både gott och ont öppen.

Tydliga tecken på att nån har varit här finns ju, och jag vågar mig in i mörkret. På grund av dom igenspikade fönstren ser man ingenting i dom bortre rummen, så jag sjuter iväg ett kort i mörkret med blixt...och håller andan lite inför vad jag ska få se.

Så det var så det såg ut. Tog ett till foto på rummet bredvid, men det var fullt av saker i syfte att förvaras och kanske glömmas bort. Nu i efterhand så känns skåpet i hörnet och väggarna nästan lite mysiga, som nått från 20-talet kanske. Jag lämnar rummen i mörker och går ut igen, för lite mer fotning på utsidan.

Den senaste besökaren var en katt...

Solen går ner över åkrarna....

Frosten griper tag om det rostiga järnet....

...för inte hade man kunnat tro att detta ödehus låg så nära E4 i Bygdeå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela