RosenFalk

ScoutGården

Publicerad 2010-07-26 17:24:36 i Allmänt,

Det här väldigt vackra hus ligger bortanför där jag bor på en tämligen mysig gård med totalt tre byggnader på, där fönstren viskar om om tid runt 1920 talet. Huset är inte helt obesökt, då tegs scoutkår hyr det av kommunen som äger det.


Men förfallet har börjat göra mig påmint på olika sätt...


Och en och annan vandal har varit framme, men inte lycckats att ta sig in...


Två rymmliga rum på nedreplan, varav ett är kök har jag kunnat lista ut iaf genom att titta in genom fönstren...


Vet inte hur länge detta hus har använt som scoutgård, men på husets kortsida ser man tecken på att det har använts till det iaf.


Förutom huvudbyggnaden så finns det två till byggnader....


Varav toalettutbyggnaden har laggt sig ner för att ruttna bort sedan ett tag...


Den andra byggnaden står fortfarande...men kanske är det inte så långt kvar där heller innan förfallet blir mer påmint.


Jag tittar upp mot huset igen, den andra kortsidan är så mycket enklare än den andra. Men det är klart, ingen från vägen skulle ju se den. Ett fönster längt upp är utbytt också.


Jag går fram till dörren, beundrar tiden då hus tillverkades med skickligt hantverk och omsorg.


Jag tittar in, i hopp om att få en glimt av insidan, drömmen om en svunnen tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela