RosenFalk

the beginning...

Publicerad 2010-07-08 21:05:11 i Allmänt,

Japp, efter lite funderande så fick det bli RosenFalk.
Varför? Jo, jag heter ju Falk i efternamn, och så har jag en stor ros tatuerad på vänster överarm, plus ett gäng nyponrosor längre ner på samma arm. Sen låter namnet lite adligt vilken passar in i min fashination för äldre hus och inredning, (1600,)1700, 1800-tal och början av 1900 talet.

Denna plats blir stället där jag lägger upp bilder och komentarer som rör just äldre hus, i båda renoverat och förfallet skick. Mindre projekt i närområdet och större fotoprojekt i Västerbotten. Det blir även inredningsfrosseri och kanske lite tidsenligt textilpyssel också.

Kommentarer

Postat av: Svartalvaheim

Publicerad 2010-07-08 22:17:39

Spännande! Kommer du koncentrera dig på "äldre hus" generellt, eller inom en speciell genre?

Postat av: Mia/RosenFalk

Publicerad 2010-07-24 15:39:52

Det blir nog äldre hus i allmänhet, först och främst ödehus som är obebodda. Men hittar jag nått vackert, som är renoverat och bebott så kanske det dyker upp ändå. Så länge jag tycker det är intressant, som V.B gården här på teg...och det vita huset mitt emot Svalan pizzeria...som kommer upp snart.

Postat av: nicole

Publicerad 2010-07-24 16:15:26

Hejsan pinglan:)

allt bra idag?



Du har väl inte missat min tävling om en hårförlägning&Färgade linser?

/Shoppaholly

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-24 16:20:07

hej, allt bra? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela