RosenFalk

Vita Huset

Publicerad 2010-07-26 16:27:50 i Allmänt,

Länge har jag beundrat det här äldre vita huset i korsningen av Ringvägen/Bondegatan. Jag har också anat att det bott en äldre dam där, tills en dag då jag ser något bär ut en skogsgrön sammetssoffa till en blå kontainer. Tankar över vad som hänt börjar ta form, och när jag en dag ser den blå kontainern fylld med trä och bråte börjar jag ana vad allt detta har lett till.


Det vita huset håller på att tranformeras till nått utan själ, med gipsväggar, nytt parkettgolv och kaklat badrumsgolv.


Men glimtar av vad som en gång varit finns kvar, små torkade blommor mellan glasen, små minnen av det som glömts bort.


Det gammla ska ut, och in med det nya...


Det turkosa mattan ligger och dör bort i botten av det blåa kontainern...


Snart kommer nån ny att flytta in, till ett gammalt skal med ett stort tomrum utan själ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela