RosenFalk

Böcker...

Publicerad 2010-09-16 19:24:30 i Allmänt,

Jag gjorde en relativt stor bokbeställning för några veckor sen via adlibris, med äldre tider och hus som gemensamt tema. Några har jag fastnat mer för än andra, och en har jag inte ens kollat igenom klart.

En bok som tar upp gamla perennsorter. Riktigt kul och intressant bok, då jag tänker göra en rabatt nästa år med blommor som vuxit här på gården ett tag, och ett gäng gamla sorter som bond/doftpion m.fl.
Jugend. Har inte tittat igenom så ingående, men har hittat bilder med det jag förknippar med jugendstilen. Vackert helt enkelt.
Småintressant, men tråkigt att bilderna är svart/vita.
En klar favorit. Lätt att ta med. Mycket vackert att titta på och riktigt intressant information också.
Har snabbt tittat igenom den. En bok som kräver lite mer läsning, men det blir intressant att sen läsa om upprustningen av gamla stan på 60-talet och om dom som fick det uppdraget att göra det.

En riktigt tjock bok på över 300 sidor. Har bara hunnit ströläsa halva boken, men det jag har läst hittills har varit riktigt intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela