RosenFalk

pyssel...

Publicerad 2010-09-05 10:57:08 i Allmänt,

Här hemma så har jag äntligen fått klart skåpet jag fick när mina föräldrar flyttade från huset där jag är uppvuxen i. Huset var byggt sommaren 1931, och skåpet är troligast från 30-talet. Skåpet passar bra in här hos oss, då detta hus är byggt 1929.
Skåpet är lagat nedtill, då spikar hade rostat sönder och höll inte ihop träet längre. Sen är det skrapat, damsugat av och avtorkat från det fina dammet. Sen grundat två gånger med lackfärgsgrund, och sen två lager med halvblank lackfärg i antikvit. Insidan är klarlackad en gång, men hyllor och dörrinsida är lackad två gånger. Tyvärr så har dörren hängt sig fel, utan att jag direkt märkt det, så den går inte att stänga. Och att kapa till den, känns dumt.


På plats inne i huset, och ska bli ett bokskåp. Ersatte det förra skåpet.


Skåpets insida, då den står inne i verkstan. Regnet kom och den kunde inte vara på altan längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela