RosenFalk

Hem ljuva hem...

Publicerad 2011-08-20 20:12:30 i Allmänt,

Jag kom på ideen att fota vårat hus på samma sätt som jag fotar andra hus. Det gäller bara att se dom där detaljerna runt oss som vi är så van att se, men som ändå gör att man älskar huset och suckar över det på samma gång.
Lite historia ska ni få om huset.
"Verkstan" är troligast från 40-50 talet, medan förrådet vid vägen är hitflyttat och kan tänkas att det är från 20-talet. Stora huset är byggt 1929, men hall och kök är utbyggt tidigt 40-tal och delar av huset har kvar den renovering som gjordes då. Så på några få ställen finns golv- och dörrlister kvar från -29, som ungick renoveringen. Vårat sovrum är renoverat på 70-talet skulle jag tro. Mindre ommålningar och tapetseringar har gjorts under 90-talet, och badrummet i källaren är också ganska nyligt renoverat. Det finns endel mindre renoveringsplaner, som att måla om möbler och tapetsera i hallen, och det större projektet att fixa i ording i stora hallen i källaren. Fast bekymret är att vi hyr av kommunen, och det är mycket tjat och tålamod som behövs för att få igenom vissa saker. Det är inte utan att vi brukar kalla huset för "Kråkslottet - huset som kommunen glömde". Efter mycket tjat från mina föräldrar så fick vi tillslut dränerat och ommålat. Kommunen köpte upp huset under tidigt 80-tal då E4 skulle dras om och flyget skulle byggas ut. Men inget har påverkat husets läge, färrän nu. Även om vi inte blir direkt drabbade så blir hela området det då entré syd ska läggas i utkanten av området. Men men, slut på bitterheten nu. Jag älskar huset, och har bott här sen början av 2007, medan min pojkvän är uppvuxen här då hela familjen flyttade hit 1983. Stor tomt med underbart läge i nästan lite lantlig miljö, men med bara 10-15 minuter från centrum.
Förrådet vid vägen....
"Verkstan" med ett förråd till höger.
BOTTENVÅNINGEN:
Hallen, vardagsrummet, köket och kök/datarummet.
KÄLLARVÅNINGEN:
Lilla hallen+trapp, stora hallen, tvättstuga, badrum och pannrum(ej med på bild)
ÖVERVÅNINGEN:
Trapp+liten hall, liten toa, vårat sovrum med alkov och tillhörande förråd(1 av 2 på bild), gästrum/syrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela