RosenFalk

Huset på innergården...

Publicerad 2011-08-20 19:31:47 i Allmänt,

När jag såg detta hus av rena slumpen under våren 2011, så tänkte jag som vanligt att jag måste återvända till huset senare. Senare blev några månader, i och med att jag skulle till Stora Nolia och skulle pasera stället. Huset är så sött och charmigt, men delar av huset är inte rakt längre och håller på att förfalla. Jag trodde tämligen säkert att huset är obebott och bara används som förråd, men då jag tittar in genom fönstren så är den större delen av huset renoverat och visar tecken på bebolighet. En madrass ligger på golvet med en tidning på sidan om, och ett kök med moderna gardiner. Ibland vet man faktiskt aldrig om det till synes öde huset faktiskt är så öde. Men med små ledtrådar kan man ändå få en bild av hur det kanske ligger till.
Huset ligger bakom Dragongatan 12B, Umeå(väst på stan).
Efter att jag fotat detta kort kom en geting och jagade iväg mig, så då bestämde jag mig för att det var färdigfotat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela