RosenFalk

Vännäs 2

Publicerad 2011-08-31 21:05:07 i Allmänt,

Redan på väg till hus 1 i Vännäs så ser jag detta fina området med tegelbyggnader med en 1900-1920 tals industrilokals känsla. Först försökte jag lista ut hur man tar sig in på området, och gick runt, men staket och grindar satte stop för mina planer. Då var det bara att fota det jag kunde och gå tillbaka mot centrum igen. Några stora stenar vid staketet mot centrum blev min räddning för bättre bilder då jag kom upp en bra bit.
Nån som vet nått mer om detta område får gärna komentera.

Kommentarer

Postat av: Skägg

Publicerad 2011-09-05 08:52:20

Den runda byggnaden är lokstallet / verkstaden där man servat lok och vagnar när järnvägen verkligen var stor i köpingen. Vet inte om det används på liknande sätt längre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela