RosenFalk

Öst På Stan/Centrum 12a-c

Publicerad 2011-03-19 16:38:29 i Allmänt,

Detta hus fångade min uppmärksamhet mest för färgens skull, men även den masonit klädda ballkongen. Mina tankar gick till 20-talet, och jag blev lite nyfiken på hur den såg ut från andra sidan.
-----------------------------------------------------------------------------
Detta hus är för mig känt som Rosa huset. Under gymnasietiden hade vi musik på den högra sidan, och nån stans i huset hade vi "kroppen som uttrycksmedel". På senare år har jag varit här(på vänstra sidan) under min första termin på orientalisk dans, via Balettakademien. Det är en riktigt fin byggnad i 1920-tals nyklassicism stil, men ett vist förfall har börjat bli lite välpåtagligt. Väldigt synd för en så fin byggnad.
---------------------------------------------------------------------------
Detta magnifika hus har jag för mig att jag ha läst vad det är, men hittar det just nu ingenstans. Ligger mitt emot det rosa huset. Vet faktiskt inte enns vad det används till nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela