RosenFalk

Öst På Stan 3a-c

Publicerad 2011-03-06 15:56:48 i Allmänt,

Ett rosa hus med stor tomt fångar mitt intresse. Det känns som ett under att huset har fått behålla den stora tomten med det lilla uthuset och dom två vackra damerna i form av en staty. Huset har 1920 tals fönster, och delar av huset skulle behöva lite restaurering. Men i det hela, ett riktigt vackert hus.
Jag tyckte det var slöseri med gott hantverk att bara slänga denna spegeldörr, så...
...jag gick in och frågade om jag fick den. Men hon där inne fick inte tag på ägaren till huset, men på måndag viste hon nog om det gick att jag tar den. Hon skulle även kolla åldern på huset, då jag frågade. Håller tummarna att jag får dörren med karm och dörrlister. Vore kul att se om jag kan använda den till nått, är ju sugen på att byta ut ena 60-tals dörren i källaren. Även om källaren är 50-60 tal så vore det bra med enhetligt utseende.
Två vackra damer.

Uthuset...
---------------------------------------------------------------------------------
Nästa hus stod bredvid det rosa huset och var bara väldigt sött och litet. Borde nog vara kring 1920-talet det här med.
----------------------------------------------------------------------
Ett blått hus med gråa detaljer. Även detta hus har samma typ av fönster som dom andra två, så troligast från samma period, 1920. Däremot var det inget jätteintressant hus, men det har sin charm självklart. Baksidan gjorde mig lite besviken, men trotts det så förkänar det en plats på min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela