RosenFalk

Öst På Stan 6a-b

Publicerad 2011-03-19 11:14:12 i Allmänt,

Detta hus är bara så läckert. Den mörka levande träytan i kontrast med det vita och blå/turkosa i och runt fönstren. Jag kan inte riktigt sätta nån riktig ålder på huset, men vackert är det i vilket fall som hälst och väldigt estetiskt tilltalande. Titta och njut.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Det andra huset såg jag för första gången för några år sen. Den gången föreviga jag det med min mobilkamera, med mål om att återvända nån dag. Jag hade dock fått för mig att huset var grönt och inte i brun/beiga toner. Det bör vara 20-tal, med klassiska detaljer från antikens grekland. Nyklassicism som återvänt några gånger genom årens lopp.
Där borta ser vi första huset i inlägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela