RosenFalk

Öst På Stan 7a-c

Publicerad 2011-03-19 12:17:24 i Allmänt,

Fastän Länsstyrelsen(baksidan) i Umeå säkert inte är så gammalt så är det ändå nått med färgkombinationen som är tilltalande. Det sticker ut och ropas till mig; Hej jag är här, titta på mig. Även om det faktiskt var moroten på väggen som först fångade mitt intresse till att börja med, innan jag såg resten av huset.
---------------------------------------------------------------------
Nästa hus har inte lika mycket dragningskraft som yngre hus har haft, med snickarglädje och sånt. Men huset är trotts allt från 1876 och finns skrivet om på västerbottensmuseums hemsida, under namnet: Rektor Johanssons gård. Det är helt klart ett vackert hus ändå med träsniderier under tak, och det faktum att det är ett av få bevarade hus från 1870 talets bebyggelse i Umeå.
----------------------------------------------------------------
Ett gårdshus till det andra rosa huset längst samma gata. Ett mycket pampigt hus.
---------------------------------------------------------------------------------
Två hus som jag fotade men som jag inte fotade mer av. Får ta det vid nått annat tillfälle.

Kommentarer

Postat av: Torkelkaroline

Publicerad 2011-10-20 12:32:47

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

Svar: Thanks!
Mia Falk

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela