RosenFalk

Öst På Stan 9a-c

Publicerad 2011-03-19 14:58:20 i Allmänt,

Detta hus, är väl mer en industribyggnad, men den har en viss charm. Och på nått sätt så känns det vanligt att industribyggnader lätt blir gallerier då det finns höjd i tak och stor yta. Även denna byggnad är nu ett galleri.
"Hilding Carlssons mek. verk. Bygglov 1935"
----------------------------------------------------------------------------
Denna byggnad är för mig känd som Golden Existence, ett ställe att hyra bal och bröllopsklänningar på. Men jag såg nu att skylten var borttagen, och vad som är där nu det vet jag inte. Huset är riktigt intressant med många fina detaljer, och troligast från sent 1800 tal.
---------------------------------------------------------------------------------------
Huset som är granne med det föregående huset, har nått pluttinuttigt och väldigt sött över sig. Kan det vara valet av dom pastelliga färgerna kanske. En väldigt söt grind med lampor på vardera sida välkommnar en till "TRANAN".

Kommentarer

Postat av: Anders Ringnér

Publicerad 2011-05-18 19:42:56

Golden Existence-huset var faktiskt ute på Hemnet för några år sedan. Tyvärr är det vulgärt, vulgärt sönderrenoverat inuti. Tänk Sue Ellen goes Git Gay, fast alltihop utan smak.



(På Hilding Carlssons tillverkades förresten landets första rälsbussar.)

Svar: Jo jag har sett insidan numera.Fast övervåningen har kvar en viss charm fortfarande.
Mia Falk

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela