RosenFalk

Huset på Sofiehem

Publicerad 2012-04-21 13:29:33 i Allmänt,

Jag såg ett hus på håll när jag färdades längst Blå vägen, och blev helt till mig. Jättecharmigt och det såg övergivet ut. Tänkte att detta hus måste jag fota för bloggen, men jag kunde även tänka mig bo där. Så det blev att lista ut adressen, och ägaren. Och gissa vad? Huset var till salu, eller ja tomten va det för huset hade inget värde. Däremot var det till salu för fantasi summor, om ni frågar oss. Men vi stämde träff med ägaren för att se huset iaf.
Huset var jättecharmigt, men ju mer vi tittade runt desto fler reperations ställen hittade vi. Daniel förklarade huset som en äktenskapsförstörare. Nån stans i mitten av huset lutade golvet, och ett vist förfall och påbörjan till rivning hittade vi. Så med sorg i hjärtat var det bara att inse att det det blir inte detta huset vi kommer att bo i, och att det riskerar att rivas i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela