RosenFalk

Timmerstockar

Publicerad 2013-07-19 17:55:00 i Allmänt,

Då förra ägarna öppnade upp på bottenvåningen och gjorde om lite där uppe, så har vi haft både uppkapade och okapade timmerstockar i vedförådet. Så en dag under denna vecka 29 tog vi tag i det. Daniel kapade och jag klöv. Jag fortsatte att klyva när han skottade ut golvet som var lager på lager med spån, sand och bark. Han gjorde lite fynd, bland annat ett yxhuvud, en jättespik och fem bitar stenkol. Jag hade fullt fokus på att dokumentera timmerbitarna och spara pluggarna och spik som höll ihop timmestockarna. På vissa stockar var det även målat med röd slamfärg också. Som isolering mellan stockarna har dom använt lindrev och vitmossa, och på ställen med sprickningar i träet så hittade jag tygbitar. Vi lyckedes störa ett humlebo också, med en massa larver. Det finns en plan att göra minnesburkar av det jag samlade på mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela