RosenFalk

"Bygglov"

Publicerad 2013-03-03 12:34:26 i Allmänt,

Jag brukar titta på alla dessa byggprogram som visas på tv, men ibland blir jag bara arg och upprörd över hur man renoverar och väljer meterial/inredning. Jag blev upprörd då man i Bygglov kapade ner ett stort och gammalt päronträd, för att barnen kunde skadas av fallande grenar. Gamla och genuina arter ska man vara rädd om och vårda. Men sen ser man även hus där ägarna har bytt fönser från troligast gamla spröjsfönster till stora glasgluggar. Och ja förlåt för jag fotat av från tv, får ofta tillsägningar från sambon om att inte göra det. =)
 
Men allt är inte dåligt enligt mitt tycke. Att göra inglasade ballkonger med spröjsade fönster är ändå lite kopplat till hur man gjorde förr, då dessa rum blev populära i början av 1900-talet. 
 
Så till det hus i bygglov där man gjorde väldigt mycket rätt.
Från ett hus med en balkong som var väldigt nergången och helt fel typ av fönster, till en dröm hämtad från 1900-talet, om än med väldigt modern inredning. Helt klart godkänd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela