RosenFalk

Drömmarnas hem

Publicerad 2013-03-03 14:54:04 i Allmänt,

Här bodde jag under många många år, under stora delen av min uppväxt. Ca 1986 till runt 2005/2008.
Så när jag i drömmarnas värld oftast hamnar i ett hus så är det hit jag kommer. Även om jag vet att jag är nån annan stans så ser det ut som jag minns att det gjorde här. I drömmarna har detta hus även nån gång varit förstört eller på nått sätt rivet. Bara inatt drömde jag att jag var där och stod i den renoverade tvättstugan med mamma och två kompisar och deras snart 1åriga dotter, med en vetskap om att detta hus, och det jag bodde i sen var borta/rivet. Så varför återvänder jag hit i mina drömmar? För att jag troligast tolkar denna plats som trygg. Det var här jag bodde och har många av mina minnen.
Huset byggdes sommaren 1931, och det blev bland annat en utbyggnad åt vänster och fönster byttes på 70/80-talet. Har sett ett foto från en nära granne hur det såg ut förr, och det är en stor skillnad jämfört med nu.
Mammas intresse för blommor och rabatter lär jag ju ha fått från henne. =)
 
Men vi barn blev ju stora och fixade eget boende, så huset blev för stort för mina föräldrar.
Så det såldes för några år sen till ett yngre par i byn.
Men byn och huset är fortfarande en del av mig.
Det är endel av mina rötter, den jag är idag.
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela