RosenFalk

Gula Huset i Kålaboda

Publicerad 2013-03-10 15:29:36 i Allmänt,

När jag kollade igenom gamla bilder hittade jag dessa foton, och insåg att jag hade nog inte lagt upp dom här. Jag var där för ett annat ärende men passade på att fota huset ändå. Tror dessutom att det är det första huset jag kan ha fotat på samma sätt som jag gör nu. Det var sommaren 2008 som jag fotade, och på googles gatvy, när det nu var, så är gräsmattan klippt. Jag undrar om det fortfarande ser ut så nu, eller vad som blivit av det.
Under min uppväxt så bodde en familj där, varav yngsta sonen gick i min klass under lågstadiet. Det är runt 20 år sedan dom bode där, men jag vet inte hur länge dom var kvar, för jag minns bara att vi gick lågstadiet ihop.
När jag nu i skrivande stund fortsatte vägen fram ut till stora vägen fram via googles gatvy så såg jag flera intressanta hus. Hus som jag passerade varje dag med skolbussen på väg hem från Ånäset. Men där tiden nu verkar ha stått stilla och färgen bleknat med åren. Det måste bli en återresa nån gång snart. 
 
Googles gatvy:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela