RosenFalk

Gården längst Älvtået.

Publicerad 2014-12-11 19:06:00 i Allmänt,

Varför kan inte detta område få vara orört? Nä, vi ska klämma in radhus här. Allt för att förtäta staden. Jag minns när jag for förbi här sommaren innan, och det växte och frodades i trädgården mot vägen. Det kan ha varit en kvinna som jobbade på utomhus i trädgården, om jag minns rätt. Det var så vackert med en gård så nära inpå bostadsområdet, som en annan värld. En värld som skulle försvinna mer och mer...
film: http://youtu.be/YaZSNeMIyfI
 
Google maps
Före 2014: 
 
 
 
7 maj 2014
(Fjärde bilden måste vara den mest bortglömda trotoaren, inte långt från Älvtået)
 
24 maj 2014
 
4 Juni 2014
 
28 april 2015
Huvudbyggnaden som skulle renoveras stod så här rätt länge, tills en dag då det var borta, och nya grunden var lagd. Jag verkar sakna bilder på det.
 
21 augusti 2015
Ett nytt hus är under uppbyggnad, för inte ser en påbörjad renovering ut så här:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela