RosenFalk

Midsommarafton på Gamlia

Publicerad 2014-12-11 23:00:14 i Allmänt,

I år var midsommar 20 juni, dagen efter min födelsedag. Jag hade fått förklädet tidigare under sommaren som tog sin tid att väva, då jag inte var den enda som hade beställt. Men äntligen var min egen variant av nysätradräkten färdig. Den svarta kjolen och röda västen har jag sytt själv, blusen köpte jag på en andra hands butik tidigare under sommaren. Den svarta sjalen köpte jag i Ånäset, på en loppisaffär för närmare 10 år sedan. 
Jag fick med mig Camilla denna gången igen, vilket uppskattades.
Vädret var väldigt lurigt, men det blev en lyckad dag med besök i husen, beundrade kläderna till dom som spelade och tittade på odlingarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela