RosenFalk

Nationaldag och Byggnadsvård, 6 juni

Publicerad 2014-12-11 21:04:00 i Allmänt,

I vanlig ordning blev det att besöka Gamlia/Västerbottens museum under Nationaldagen. Jag fick med mig en kompis som sällskap, och jag bar min Sverigedräkts inspirerade lolitaklänning. Vi kollade runt lite i området efter fikat och firandet, och besökte museets utställning om Byggnadsvård, och en till titt på textilutställningen. Väldigt intressant, även om vi hade nog heldre tagit oss till Gumboda för ett 250 års firande där med militären. Men det var något vi fick reda på efteråt att det hade varit.
 
Citat från hemsidan om byggnadsvårds utställningen:
"En kunskapsbank med information om lokal byggnadstradition, olika arkitekturstilar samt äldre byggnadsmaterial och hantverkstekniker. Här får du information och inspiration i frågor som rör vård och bevarande av byggnader."
 
Kolla in utställningen om ni har möjlighet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela