RosenFalk

Huset på Kyrkvägen

Publicerad 2015-12-07 14:49:54 i Allmänt,

8 mars 2015 gick jag ut på en fotopromenad till Backens kyrkogård. Det är något speciellt med statyer och vissna frusna blommor på en grav. Det är helt enkelt estetiskt tilltalande. 
Precis lika estetiskt tilltalande som det är med hus. Hus som man inte riktigt vet om dom ägs av något och bara väntar på att gå in i nästa skede av förutnelse. Detta hus på Kyrkvägen(2) har jag sett sen jag flyttade hit och beundrat dess söta uppenbarelse. Denna dag i mars märkte jag ändå saker som gjorde att jag vågade mig fram. Golven inuti var upprivna, och jag anade att något inte stod rätt till med huset. Jag gissar att husets dagar var räknade, för senare under våren var huset rivet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela