RosenFalk

En brand och en ny färg....

Publicerad 2015-01-23 14:44:58 i Allmänt,

Ett äldre flerfamiljshus brinner ner i Umeå 5 september(om jag minns datumet rätt), och dagen efter fotar jag det på avstånd. Varje gång ett äldre hus brinner ner sörjer jag oftast mer för huset än för dom som bott där. År av historia och minnen generationer tillbaka, borta i ett eldhav. 
Jag tog mig vidare in mot stan, och hittade ett hus som jag nog inte sett förut. Verkar vara populärt att måla äldre hus i någon vit nyans med gråa detaljer.
Den gula träbyggnaden bredvid Blomsterkiosken från tiden före branden i Umeå, har fått ny färg på fasaden och en renovering har inletts. Jag tänkte med fasa, måtte det inte vara plastfärg. Men som tur hade dom faktiskt målat med oljefärg, då en av färgburkarna stod framme. 
Jag borde faktiskt ta en tur förbi någon dag och se hur resultatet blev, nu när det förhoppningsvis är fardigrenoverat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela