RosenFalk

Rivningarna på Kvarnvägen

Publicerad 2017-12-21 12:15:00 i Allmänt,

Kanske har jag anat vad som var på gång här när det första huset att rivas såg väldigt eftersatt och övergivet ut. Men att alla fyra husen skulle stryka med hade jag ingen aning om. Tegelhuset hade för bara något år sedan ett körsbärsträd fullt med bär där några var ute och plockade in dom. Denna sensommar växte gräset högt och körsbären lämnades orörda. Hade jag vetat det jag viste nu hade jag nog vågat plocka några. Men vid fotningstillfället så var trädet borta.
I skrivande stund har jag gjort lite efterforskningar, och här ska två höghus byggas, till att börja med.
https://affarsliv24.vk.se/2027345/44-tvaor-ska-saljas-pa-kvarnvagen 
Fotades 8 september 2017
Övermogna och orörda körsbär:
Området var avspärrat mot framsidan, men tog man sig till skogen på baksidan så kunde man få sig en titt från detta håll.
En gång i tiden hade man byggt sig en liten uteplats här med utsikt över Tvärån som rinner förbi:
 
Från 14 september:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela