RosenFalk

Manchester

Publicerad 2017-09-17 13:30:00 i Allmänt,

18-25(tisdag till tisdag) oktober 2016 drog jag och min kompis Margerata till Manchester för att hälsa på hennes kompis Kitty, som även jag lärt känna lite. Vi träffade även på fler vänner till Margareta från den tiden dom spelade WOW.
Vi tog flyget via Finland. I Manchester bode vi på ett hotell som låg på gångavstånd från centrum, så vi gick dagligen på BlackFriars Road/Street. Förutom shoping så kolla vi in museum och andra intressanta byggnader i området. Det är något speciellt med tegelbyggnader som för mina tankar till industrins dagar kring 1900. Under helgen drog jag på mig en förkylning, så söndagsmiddagen smakade inte något direkt, och under flygningen hem satt jag med huvudvärk/värk i bihålorna. 
Men det var en bra resa och vi spånar på när vi ska åka dit igen.
 
19 oktober:
 
 
 
Sacred Trinity Church:
 

 
Manchester Cathedral:
 
20 oktober:
 
Zara tog med oss till detta imonerande bibliotek, John Rylands Library, som hans änka lät bygga upp till folket: 

 
 
 
 
 
24 oktober:
 
 
Inne i Manchester museum:
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela