RosenFalk

Häradshövdingegatan 15

Publicerad 2018-11-25 16:23:00 i Allmänt,

5 juli 2018 stod jag och väntade på att få komma in i medeltidsföreningens lokaler som ligger i närheten. Solen var låg och lyste upp den vita fasaden, så jag passade på att fota när jag ändå höll på att vänta. Nog kan jag sakna den färg huset hade förut, för nu blir fler och fler hus vita. En gång i tiden har jag sett insidan då ett företag huserade i byggnaden, och övervåningen var rätt imponerande med stora rum och en öppen eldstad, om än inte så mycket original kvar. På den då lilla gräsplätten med ett större äppelträd på finns nu inklämd ett inte så vackert nybygge. Men vad gör inte folk i förtätningens spår.
 
Före renoveringen via gatvyn, google:
 
 
Nuvarande utseende:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela