RosenFalk

När det vilda tar över...

Publicerad 2019-06-30 20:43:00 i Allmänt,

När vi försöker tygla naturen men en dag tappar kontrollen, då tar det vilda över.
På vissa ställen står tiden stilla, i väntan på att få vakna till liv igen. Även om ett helt annat liv redan har vaknat. Ställen som Tegs trädgård i Umeå. När livet inte blev som man tänkt och allt är lämnat där det sist lades. 
Bland mjölkörten hördes ett tydligt surrande av bin och humlor. Dom hade tagit sig in pga alla trasiga glasrutor och takskivor som lossnat genom åren. I den delen där buskar kunde grävas upp på plats har allt vuxit till sig, och en fågel skrek på mig i ett träd då jag kom för nära. På marken i svarta plastbackar har några växter som klarat sig trots trångbodheten i krukor fortsatt att växa och i vissa fall spridit sig vidare utanför krukan. En geting flög in via ett trasigt fönster vid entren och kröp in bland trälådor. Kanske hade den ett bo där, eller samlade den bara lite trämassa. Jag tog mig vidare efter ett tag och lät det vilda fortsätta med sitt. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela