RosenFalk

Lägenheten

Publicerad 2024-06-14 10:02:00 i Allmänt,

18 januari 2024 skulle jag till en kund som jag aldrig hade varit hos förut, beläget i ett större tegelhus i 60-tals stil. När jag såg den randiga heltäckningsmattan i brunt så komenterade jag den som något charmigt iom att den var kvar. Då frågade han om jag hade sett lägenheten som den ursprungliga ägaren lät bygga till sin familj? Det hade jag ju inte, så blev visad den. Frågade om jag fick dokumentera för bloggen, och det fick jag. Jag kommer bara låta platsen få vara anonym. Gick runt i lägenheten en stund och fotade, och fashinerades av rödrandiga heltäckningsmattor och blommiga tapeter. Mycket var orört sedan huset byggdes. Efterkommande ägare har inte haft något nytta av den delen av byggnaden så därför har det delen fått vara orörd. Toaletten med den blommiga tapeten är den enda som nyttjas av den gamla lägenheten, och är då utbytt. 
Men även i resten av byggnaden fanns det kvar spår från en annan tid. Stolar, bord och det rutiga golvet i köket, kranarna på toaletterna och en fondvägg med en 60-tals tapet.
Lägenheten:
Detaljer från övriga byggnaden:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela